Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Stwórzmy DOBRY slogan reklamowy !

Opublikowany - 19.12.2018
Kategorie: Baza Wiedzy,

Tak się składa że ostatnio podczas wysyłania maila do jednego z naszych klientów musiałem poprosić o slogan/hasło reklamowe. Firma naszego klienta takiego sloganu akurat nie posiadała. To skłoniło mnie do dalszych rozważań w tym temacie. Przygotowałem więc wam ciekawy temat. Oto on:

Slogan reklamowy nie jest tylko fajnym tekstem, który jest zbiorowiskiem kilku przypadkowych słów. To coś o wiele bardziej wymyślnego.
W zasadzie jest to część całej kampanii marketingowej. I to ta część sprawi właśnie że ze zdania które jest tylko pustym fajnie brzmiącym hasłem, zrobi się tekst rozpoznawalny i kojarzony właśnie z Twoja marką. Tekst zapamiętany na lata czy dekady.

Pierwsze poważne pytanie do Ciebie mój pasażerze. Czy uważasz że stworzenie dobrego sloganu reklamowego to zadania proste czy raczej trudne ?


(zakreśl pisakiem na monitorze) ;)

PROSTE
TRUDNE 

 

No niestety, jest to zadanie należące do bardzo trudnych i to z wielu przyczyn. Wymaga posiadania np wiedzy w dziedzinie marketingu, copywritingu a także psychologii, co zazwyczaj zmusza do połączenia sił i zaangażowania wszystkich ludzi z zespołu, a nawet całej firmy. Jednak nie jest niemożliwe do wykonania samemu i dlatego mam dla Ciebie kilka porad.

Brzmi przerażająco ? Eee, nie przesadzajmy ;)

Faktem zaś jest że najlepsze slogany kosztowały bardzo wiele. Dobre, znaczy takie które działają a nie tylko takie które są fajne z estetycznego punktu widzenia. Kwoty natomiast dobrych sloganów o których mówimy potrafią sięgać kilkudziesięciu złotych czy momentami nawet milionów i to dolarów.

Drugie poważne pytanie do Ciebie. Co powinieneś zrobić żeby nie wydać połowy budżetu na hasło?

Stworzyć je wykorzystując do tego pewien fundament – a konkretnie poniższe kolumny na których spocznie gmach naszego krótkiego literackiego działa. Możesz oczywiście stworzyć hasło opierając się na wszystkich tych punktach lub tylko tych wybranych przez Ciebie.

1 Piękno tkwi w PROSTOCIE

Gdy się przyjrzysz (a odkąd czytasz ten artykuł zapewne już to robisz) wielu hasłom, zobaczysz że zazwyczaj nie posiadają więcej niż 7 wyrazów. To jedna z ich cech wspólnych bo jak wiesz, im prościej tym lepiej.

2 Być ORYGINALNYM

Cóż nie da się ukryć jest trochę trudniej. Każdy może wymyślić banał a być obiektywnym w swej twórczości jest ciężko. Musisz wyjść poza ramy standardu. Hasło w stylu „Bądźmy szczęśliwi” nie zrobi raczej szału.

3 Skoro fundamenty to i cementowa SPÓJNOŚĆ

Oczywistością jest że chodzi o spójność sloganu z Twoją marka czy konkretnym oferowanym przez Ciebie produktem, a nawet grupa docelową. Jeżeli źle dobierzesz hasło lub będzie ono mało precyzyjne, może zdarzyć się że nie przyniesie ono żadnych efektów. Hasła z klasą dobre są dla poważnych klientów, np banków. Za to luźne chwytliwe teksty dla produktów czy usług wykierowanych w młodszych klientów posiadających zupełnie innym myśleniem.

4 Pokaż palcem NAJWAŻNIEJSZĄ CECHE

Być może jesteś jednym z tych którzy oferują coś czego nie ma konkurencja. Obligatoryjnie powinieneś zawrzeć to w swym sloganie. Często nie jest to takie proste i może się okazać że będzie trzeba w slogan wpleść np tylko korzyść płynącą z zakupienia takiej innowacji właśnie u Ciebie :)

5 Człowiek WIARYGODNY to człowiek sprzedający, czyż nie? Mój padawanie?

Wracamy trochę do problemów, czyli jeśli hasło będzie fajne to i tak może nie być skuteczne bo może brzmieć niewiarygodnie. Jeżeli ty nie wierzysz w to co czytasz, Twoi klienci również nie uwierzą. Sprowadzanie tanich rękawiczek z Chin to raczej nie miejsce dla hasła że to „niepowtarzalny produkt” – to wręcz ociera się o kłamstwo ;) Nie można zbyt ubarwić historii bo „kolory wyleją się z tej puszki na dywan”



No, teraz już wiesz czym kierować się tworząc samemu takie hasło jednak to wciąż wyzwanie na długi okres czasu. Teraz na koniec zapewne myślisz sobie, no fajny artykuł ale w głowie pustka i zero przykładów. Mam więc dla Ciebie kilka które powinny być Twoja inspiracją do tworzenia. Zwróć proszę uwagę że nie każdy to slogan samej marki/firmy. Ocenę skuteczności za to pozostawiam Tobie.

APPLE - “Beauty outside. Beast inside.”
ADIDAS - “Impossible is nothing”

PORSCHE - “There is no substitute”

LEXUS – “The pursuit of perfection.”

FERRARI – “We are the competition”

LG - “Life’s Good”

APPLE - “Think different” – pokuszę się o komentarz – ciężko celniej i prościej

NIKE - “Just do it”

MEDIA MARKT – „Nieludzko niskie ceny” czy „Nie dla idiotów”

 

Jak to w firmie mawiamy: „Na koniec jeszcze szczypta dobrego smaku i…” slogan gotowy do podania. A Alpami się nie przejmuj, zima jeszcze trwa. Jeśli podoba Ci się ten wpis, polajkuj proszę nasz fanpage na Facebooku WEBsocialTarnow, znajdziesz tam wiele przydatnych dla siebie informacji :) A my? Wsiadamy w samolot i lecimy dalej ;)

Miłego dnia – Marcin Rucki, WEBsocial Team 

„Największym fenomenem social media marketingu jest to że możesz natychmiast odpowiedzieć na każde zapytanie Twoich potencjalnych klientów."

 

Jak nas znaleźć?Jak nas znaleźć?

ul. Kościuszki 37A
33-100 Tarnów

tel. +48 538 451 007

Wszelkie prawa zastrzeżone WEBimpuls Sp. z o.o. 2018 r.

Podaj swój email

a odpiszemy do ciebie w ciagu kilku godzin.

Wprowadź poprawny email