Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Dawaj i bierz

Opublikowany - 05.10.2018
Kategorie: Baza Wiedzy,

Witamy znów na pokładzie linii WEBsocial, temperatura za dnia jest do przeżycia, a wieczorami niska. Rozsiądź się wygodnie i zachęcam #liznijtemat bo przygotowałem dziś dla Ciebie ciekawy artykuł.

Dziś w ten piątkowy wieczór, chciałbym zwrócić Twoją uwagę drogi czytelniku, na bardzo ważną w biznesie kwestię, nagradzania i dawania.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, co  możesz zyskać dając swojemu klientowi coś "za darmo", czyli nie żądając opłaty za produkt, usługę, za jakąś wartość?
Zapytasz, dlaczego miałbym coś dawać za darmo?
Klienci potrafią się odwdzięczyć na wiele sposobów i tak naprawdę najważniejsze dla Twojej firmy gdy dajesz jakąś wartość są korzyści płynące z budowania świadomości marki w ich oczach i relacje pomiędzy Twoją firmą a światem ją otaczającym. Ze względu na olbrzymią konkurencje w dzisiejszych czasach, w których klient bardzo dobrze orientuje się w cenach i jakosci produktów, warto pomyśleć np. o gadżetach firmowych, by zwrócić na siebie uwagę i ułatwić klientowi zapamiętanie Twojej marki. Uważaj jednak, bo taki sposób budowania  wizerunku może kryć w sobie pułapki, takie jak, złe dobieranie gadżetu. Bardzo częstym błędem jest dodawanie ekskluzywnego prezentu do taniego produktu i na odwrót, taniego do ekskluzywnego produktu. W rezultacie takich działań, zamiast budować dobry wizrunek swojej marki w pamięci klienta, możemy sprawić, że ten, bedzie odbierał naszą fimę jako nie poważną i nie będzie dobrze wsponimał kontaktu z nami.   

Czego klienci poszukują? Poszukują przede wszystkim pozytywnych odczuć, energii, zainteresowania nimi i pokazania, że produkt jest stworzony z myślą o nich. Możemy się o tym dowiedzieć czytając ksiażkę K. Blanchard, K. Cuff, V. Halsey "Legendarna obsługa klienta" . Jeżeli zaspokoisz u klientów te wcześniej wspomniane potrzeby, na pewno odwdzięczą się oni Tobie lojalnością.
Pamiętaj również, że aby obsługa klienta była na odpowiednim poziomie, musisz  zadbać o pracowaników, gdyż są twarzą Twojej marki i to oni bezpośrednio spotykają się z klientem. Staraj się zawsze doprowadzać do sytuacji, w której Twoi pracownicy byli by Twoimi najlepszymi klientami i ambasadorami Twoich produktów/usług. W książce "Legendarna obsługa klienta" przeczytamy również, że pracownicy najchętniej oczekują upominków związanych z jubileuszem ich stażu pracy, gdyż jest to dla nich wyjątkowy dzień i chcieliby zostać w nim szczególnie docenieni. Tym prostym zabiegiem jakim jest docenienie pracowanika, możesz zyskać to co jest najtrudniej zdobyć czyli lojalnośc personelu.

Zawsze gdy widzisz zaangażowanie w swoim zespole stosuj ustną pochwałę gdyż dzała ona niezwykle motywująco i konsoliduje twój zespół. Przy większych zasługach wskazane jest stosowanie premii uznaniowych i oklolicznościowych, czasami również dobrze jest dawać drobne upominki - pracownicy na pewno to docenią. Oczywiście należy pamiętać, by zachować takt  i rozsądek w działaniach i nie popełnić takiego błedu jak np. zafundowanie pracownikowi kolacji dla dwojga, jeżeli wiesz że jest samotny, czy wręczenie wielbicielowi sportów ekstremalnych biletu do SPA. Gdy będziesz planował upominki świąteczne dla swoich pracowników, powinieneś zadbać nie tylko o nich, ale również o najbliższe im osoby. Dzięki temu można pogłebić dobre relacje z własnym personelem.

Łukasz Kosuniak w swojej książce „Abc marketingu B2B” napisał: „Dawaj, a potem bierz”. Co prawda w książce jest opisany przykład, w którym przedsiębiorca daje najpierw wiedzę  klientowi/partnerowi biznesowemu zanim wystosuje swoją ofertę sprzedażową. Podobną zasadę można zastosować do upominków. Upominki są symbolem więzi, w tym też biznesowej, obdarowana osoba pragnie się odwdzięczyć i jest to zupełnie naturalne zjawisko, taka reguła wzajemności działa od tysięcy lat. W social media marketingu naturalnie zadziała ta sama zasada, można obdarować potencjalnego klienta jakąś wartością niekoniecznie materialną. Dla niektórych lojalnych fanów najlepszym upominkiem będzie wyróżnienie ich na Twoim firmowym Fanpage lub na forum.

Reasumując, warto  dawać jak najwięcej swoim klientom nie przeliczając swoich działan tylko na zysk tu i teraz, ponieważ takie działania w dłuższym okresie czasu przyniosą Ci znacznie większe korzyści, niż szybka sprzedaż. 
Dbaj również o swoich pracowników, żeby stawali się najlepszą wizytówką Twojej firmy, wtedy Twój biznes samoistnie bedzie się rozwijał.

Życze Ci miłego weekendu, Marcin Rucki WEBsocial Team :)

#socialmediamarketing #contentmarketing #socialmediatarnow #websocial #socialmedia #facebook #fejsbuk #fanpage #fanpejcz

„Największym fenomenem social media marketingu jest to że możesz natychmiast odpowiedzieć na każde zapytanie Twoich potencjalnych klientów."

 

Jak nas znaleźć?Jak nas znaleźć?

ul. Kościuszki 37A
33-100 Tarnów

tel. +48 538 451 007

Wszelkie prawa zastrzeżone WEBimpuls Sp. z o.o. 2018 r.

Podaj swój email

a odpiszemy do ciebie w ciagu kilku godzin.

Wprowadź poprawny email