Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Po co mi są social media?

Opublikowany - 13.09.2018
Kategorie: Baza Wiedzy,

Po co mi są social media?”

Każdy z nas pewnie nie raz złapał się na tym, że zbyt często odświeża stronę ulubionego portalu społecznościowego. Za pewne niejednokrotnie zdażyło Ci się spędzić na Facebooku, Instagramie, YouTubie lub innym portalu społecznościowym o wiele więcej czasu niż planowałeś. Magiczne wabiki jakie stosowane są przez twórców tych portali sprawiają, że znaczna część użytkowników internetu spędza na nich sporo czasu.

Spójrzmy jednak na to od drugiej strony. Jak wielki potencjał drzemie w reklamie obecnej na najpopularniejszych kanałach przekazu? Przekonały się już o tym niejednokrotnie grube i chude ryby, firmy o bardzo różnym przekroju działalności, praktycznie z każdej branży, nie mówiąc o osobach fizycznych robiących wielkie kariery medialne.

Przyjżyjmy się bliżej zjawisku Social Media, które na stałe zmieniło oblicze internetu. Na pierwszy ogień weźmy Facebook’a - portal amerkańskiego biznesmena, Marka Cukerberga. Od lat cieszy się on ogromną popularnością. Posiada aż 2,2 miliarda aktywnych uczestników, a w 2012 roku zadebiutował na giełdzie, reklama na facebook daje takie dobre zeultaty dlatego że przekaz relamowy dociera do tak dużej społeczności i posiada specjalne algorytmy dopasowujące reklamy do profilu klienta. Wszystko opiera się o prosty model sztucznej inteligencji (AI) - prosty w swych założeniach aczkolwiek jego kod jest bardzo skomplikowany. Okazuje się, że najwięcej na tym fakcie mogą zyskać niewielkie firmy. W ich przypadku, wejście w niszę klientów o odmiennym profilu np. wiekowym czy zawodowym może być zbawienne. Jeśli na przykład prowadzisz małą firmę budowlaną i jesteś pewien, że użytkownicy FB kompletnie nie są zainteresowani Twoją działalnością, to możesz być w „dużym błędzie”. Nawet nie wiesz, jak wiele potrafią zdziałać cudowne zdjęcia.

A skoro o zdjęciach mowa… przejdźmy płynnie do kolejnego serwisu społecznościowego. Instagram bo właśnie o nim teraz będziemy mówić, jest właśnie miejscem publikacji pięknych zdjęć z wakacji, życia codziennego, a także pracy. Coraz więcej osób przekonuje się o tym, że zamieszczenie zwyczajnego zdjęcia kawy na biurku z komputerem ma ogromną siłę przebicia. Na tym portalu możemy nakładać różnego rodzaju filtry artystyczne na dodawane zdjęcia, dzięki czemy stają się one bardziej atrakcyjne i przyciagają nasz wzrok. Własnie tutaj pojawia się okazaja do atrakcyjnego zaprezentowania usługi lub produktu. Potencjalni klienci widząc, np piękne wakacje, atrakcyjnie zaprezentowaną odzież lub zdjęcie na którym widać jak ciężko przedstawiciele naszej firmy pracują, żeby sprostać wymaganiom klienta, będą bardziej skorzy do tego, aby jej zaufać. Możliwości Instagrama są o dużo większe, możemy na przykład nawiązać współpracę z popularnymi użytkownikami portalu. Taka współpraca nazywana jest współpracą influencerską, a polega ona na tym, że udostępniamy Inluencerowi swoje produkty, a on dodaje na swoim profilu zdjęcia z nimi polecając automatycznie. Osoby takie maja zazwyczaj wysoki wskaznik zufania socialnego dlatego wszelkie obiekcje klientów co do zakupu są o wiele słabsze.
Skoro natomiast mowa o zaufaniu, to liczne badania i statystyki wskazują, że niektórzy youtuberzy, (czyli osoby prowadzące własne kanały na Youtube’ie) zbudowali ze swoich nazwisk prawdziwe marki, a każdy produkt jaki polecą staje się bestsellerem w oka mgnieniu. Można to zjawisko porównać do używania konkretnych rzeczy przez celebrytów. Jeśli na przykład księżna Kate założy sukienkę od danego projektanta, cały nakład może zostać wyprzedany w zaledwie kilka minut.
Kolejną opcją korzystną dla reklamodawcy jest użycie portalu LinkedIn. Jest to serwis, w którym użytkownicy publikują informacje dotyczące ich wykształcenia, doświadczenia i kompetencji. Dzięki temu pracodawcy mają dostęp do bazy potencjalnych zatrudnionych. Oczywiście można tutaj także stworzyć konto firmowe, co znacznie ułatwia szukanie klientów, pracowników, a także po prostu propagowanie wiedzy nt. przedsiębiorstwa, jego działalności itp.
Następnym kanałem przekazu jest portal Pinterest, za pośrednictwem którego można gromadzić ciekawe materiały i się nimi dzielić ze znajomymi. W kontekście firmy ten portal również stwarza duże możliwości. Dla przykładu, załóżmy że pracujesz w firmie zajmującej się księgowością, gdy zamieścisz ciekawy artykuł dotyczący nowych regulacji prawnych, Twoi klienci będą wiedzieć, że nieustannie zgłębiasz wiedzę i jesteś na bieżąco z nowym prawem.
Podobne możliwości kreuje portal Tweeter. Tutaj z kolei można publikować posty na różnorakie tematy, np. polityczne. Wiele autorytetów w różnych dziedzinach posiada tu swoje konta, a publikowane przez nich informacje stanowią inspirację dla czytelników. Ostatnią wymienianą przez nas opcją jest serwis Google+, w którym można stworzyć profil podobny do profilu na Facebook’u. Tu także istnieje możliwość stworzenia konta firmowego, co niewątpliwie może rozreklamować naszą działalność.

Podsumowując w dzisiejszmy internecie żadna firma nie jest w stanie przetrwać bez posiasania profili w kanałach social media. Nowoczesny marketing polega na korelacji i płynnym poruszaniu się pomiędzy tradycyjnymi formami reklamowania się a budowaniem zasięgu w social mediach i internecie, dlatgo jeśli masz własną działalność nawet najmniejszą to aby utrzymać się na rynku potrzebujesz tych socialków ;)

„Największym fenomenem social media marketingu jest to że możesz natychmiast odpowiedzieć na każde zapytanie Twoich potencjalnych klientów."

 

Jak nas znaleźć?Jak nas znaleźć?

ul. Kościuszki 37A
33-100 Tarnów

tel. +48 538 451 007

Wszelkie prawa zastrzeżone WEBimpuls Sp. z o.o. 2018 r.

Podaj swój email

a odpiszemy do ciebie w ciagu kilku godzin.

Wprowadź poprawny email